Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Openbare BenW besluiten

dinsdag 21 november 2017

09:00 - 13:00
Locatie

Stadhuis B&W kamer

Voorzitter
Antoin Scholten

Agendapunten

  1. 1

  2. 1.A1
    Akkoord geparafeerde agendapunten burgemeester
  3. 1.A1.1

    Instemmen met de statutenwijziging inzake ‘vaststelling arbeidsvoorwaarden voor de sector gemeenten’ zoals voorgesteld in de ledenbrief van de VNG d.d. 6 oktober 2017.

  4. 1.A1.1

    1. Instemmen met het verlenen van opdracht aan de concernstaf om de Strategische Visie 2030 conform het bijgevoegde procesvoorstel te actualiseren.
    2. Instemmen met het verzenden van de raadsinformatiebrief over de actualisatie van de strategische visie.
  5. 1.A2
    Akkoord geparafeerde agendapunten wethouder S. Satijn
  6. 1.A2.1

    1. Kennisnemen van de brief van de staatssecretaris van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties waarin goedkeuring wordt verleend aan de deelname aan de EGTC Rhine-Alpine.
    2. Akkoord gaan met de Raadsinformatiebrief (RIB).
  7. 1.A3
    Akkoord geparafeerde agendapunten wethouder J. Teeuwen
  8. 1.A3.1

    1. Instemmen met bijgaande concept-nota van zienswijzen en de zienswijze gegrond verklaren.
    2. De omgevingsvergunning voor het oprichten van 12 woningen en het aanleggen van een inrit/uitweg aan de Wal 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19, 21 en 23 en Burgemeester Gubbelsplein 8, 10 en 12 (sectie D 1081, 1087, 1089, 1090, 2373, 2374, 2375 en 2376) te Arcen verlenen volgens bijgaande concept-
      omgevingsvergunning.
    3. Instemmen met het niet vaststellen van een exploitatieplan.
  9. 1.A4
    Akkoord geparafeerde agendapunten wethouder B. Aldewereld
  10. 1.A4.1

    1. Goedkeuren van het bijgevoegd raadsvoorstel en raadsbesluit inzake de financiële actualisatie gemeentelijk rioleringsplan 2017-2026 inclusief de exploitatieopzet
    2. De financiële actualisatie van het gemeentelijk rioleringsplan 2017-2026 inclusief de exploitatieopzet aan de gemeenteraad ter vaststelling voorleggen
  11. 1.A4.1

    1. Bijgevoegd samenwerkingsconvenant bewindvoering vast te stellen en aan te gaan met de daarvoor in aanmerking komende bewindvoerders.
    2. De aan de bewindvoerders te stellen voorwaarden als bedoeld onder 1 zijn:
      • De beschermingsbewindvoerder is lid van de BPBI of een vergelijkbare branchevereniging.
      • Het beschermingsbewindvoerderskantoor bestaat minimaal 3 jaar.
      • Het beschermingsbewindvoerderskantoor kent minimaal 2 medewerkers, waarvan ten minste 1 beschermingsbewindvoerder.
      • De beschermingsbewindvoerder levert voor 1 september 2018 het PKI-certificaat aan.
      • De beschermingsbewindvoerder overlegt bij aanvang van het convenant een bewijs van het behalen van de kwaliteitseisen van de rechtbank van de voorgaande 3 jaren.
      • De beschermingsbewindvoerder overlegt vervolgens jaarlijks een bewijs van het behalen van de kwaliteitseisen van de rechtbank.

    Voor de burgemeester:
    3. De teamleider van het team werk te machtigen tot het ondertekenen van het convenant.

  12. 1.A4.3

    1. Met toepassing van de hardheidsclausule de subsidie 2016 voor Stichting Groen Licht Noord- en Midden-Limburg vaststellen
      op € 91.732,00.
    2. Stichting Groen Licht informeren conform bijgevoegde concept beschikking.
  13. 1.A5
    Akkoord geparafeerde agendapunten wethouder H.Lamers
  14. 1.A5.1

    1. Besluiten tot het doen van een aanvraag Provinciale scholingsgelden voor niet werkenden werkzoekende in Noord-Limburg ten behoeve van de Arbeidsmarktregio Limburg-Noord middels bijgevoegde subsidieaanvraag;
    2. De burgemeester voorstellen wethouder Lamers te machtigen de overeenkomst te tekenen.
  15. 1.A5.2

    De raad, overeenkomstig het bijgevoegde raadsvoorstel,
    de verordening Hondenbelasting 2018 te laten vaststellen.

  16. 1.A5.3

    Voorgesteld wordt om op basis van het Handboek Voetgangersbewegwijzering Venlo niet tegemoet te komen aan het verzoek van de Protestantse Gemeente Venlo e.o. om de Joriskerk te vermelden op de voetgangersbewegwijzering in de binnenstad, en dit te communiceren middels een uitgaande brief (zie bijlage 1).

  17. 2

  18. 2.B1
    Bespreekpunten burgemeester
  19. 2.B1.1

    Voorgesteld wordt om:

    1. Bijgevoegde raadsconsultatie over de wijziging begroting 2017 van de Veiligheidsregio Limburg-Noord vast te stellen;
    2. Bijgevoegde raadsconsultatie per ommegaande aan de gemeenteraad te doen toekomen, ter behandeling in de besluitvormende raad van 29 november.
    3. De zienswijze van de gemeenteraad met bijgevoegde conceptbrief, na behandeling op 29 november, kenbaar te maken aan het Dagelijks Bestuur van de Veiligheidsregio Limburg Noord.
  20. 2.B1.2

    1. Instemmen met het Besluit Informatiebeheer gemeente Venlo 2017;
    2. Instemmen met het aanwijzings- en benoemingsbesluit informatiebeheer gemeente Venlo 2017.
    3. Instemmen met het voorleggen aan de raad ter besluitvorming van de Archiefverordening gemeente Venlo 2017.
      
  21. 2.B1.3
    17-714 Nagekomen opmerking; collegevergaderingen rondom de jaarwisseling.
  22. 2.B2
    Bespreekpunten wethouder S. Satijn
  23. 2.B2.1

    Instemmen met bijgaande beantwoording artikel 44 vragen RvO

  24. 2.B2.2
    17-715 Nagekomen opmerking; dossier "Arsenaal'.
  25. 2.B3
    Bespreekpunten wethouder J. Teeuwen
  26. 2.B3.1

    Instemmen met bijgevoegde Raadsconsultatie en de raad oproepen wensen en bedenkingen kenbaar te maken

  27. 2.B4
    Bespreekpunten wethouder B. Aldewereld
  28. 2.B4.1

    Middels bestuursdwangaankondiging dhr. P. Knapen aanschrijven om het huidige gebruik van vermelde locatie aan de Middeltweg te beëindigen op 31 januari 2023.

  29. 2.B4.2

    De gemeenteraad voor te stellen de 4e wijziging van de Verordening jeugdhulp en maatschappelijke ondersteuning Venlo 2015, vast te stellen e.e.a. conform bijgaand besluit.

  30. 2.B5
    Bespreekpunten wethouder H. Lamers
  31. 2.B5.1

    1. Kennis te nemen van de brief van Bodemzorg Limburg (onderdeel van Nazorg Limburg BV) van 29 juni 2017 met het onderwerp "overdracht nazorg Navoslocaties”;
    2. Bodemzorg Limburg BV door middel van bijgevoegde conceptbrief te verzoeken om:
      a. De inventarisatie voor onbepaalde tijd op te schorten;
      b. De inventarisatie/overdracht te agenderen voor de eerstvolgende Algemene Vergadering (naar verwachting mei/juni 2018);
      c. De stukken van de Algemene Vergadering minimaal 3 maanden van te voren te verstrekken.